28 Aralık 2012 Cuma

araba lastiği değişimi, pratik bilgiler



haha haha, araba lastiği değişimi zor bir şeydir aslında. şimdiden geçmiş olsun dilerim :). önceden hiç yapmamışsanız daha zordur..



üstteki kriko off road krikosu

mesela kriko her arabada farklıdır, çalışma mekanizması genelde. birde arabanın neresine takılacağı durumu vardır. arabanın altında yerini arar durursunuz :).. bu yüzden önceden deneme yapın kriko ile. helede akşam karanlıkta çok zor olacaktır patlak lastiğinizi değiştirmek..


lastikleriniz kabak olmasa bile patlayabilir. bu yüzden böyle patır patır patlayan lastik markaları kullanmayın.

araba lastiği değiştirirken özellikle bayanlar lastik somunu(bijonu yani) sökmede zorlanırlar. bijon anahtarını 45 derece falan meyilli koyup ayağınızla açmak için bastırabilirsiniz. aömak genelde zordur. üzerine çıkıp baskı uygulayacaksınız yani bijon anahtarına..

şimdiden söyleyeyim, bijonu sıkarken üstüne çıkmayın bijon anahtarının. üstüne ayakla vurabilirsiniz ama çıkmayın bence. 100 km sonra da tekrar kontrol edin denir.. bijonları çaprazlama sıkın..

çok sıkılmamalı bijon çünkü bazen pirinçten yapılma olabiliyor..  bijon ve saplamaları diş sarabiliyormuş böyle olunca..

evet bijonları söktükten sonra ha şunu da söyleyeyim. krikoyu taktıktan sonra biraz deneme amaçlı kaldırın. kalktığını ve sorun olmadığını gördükten sonra lastik yere değiyorken bijonları sökün çünkü lastik dönecektir aksi olursa :)..

evet bijonları söktükten sonra lastiği kaldırın ve lastiği yerinden sökün. yeni lastiği getirin. umarım koni şeklinde değildir delikler yoksa tutturmak zor oluyor bijon çıkıntılarına.. ışıldak veya aküden güç alan ışıldak gereklidir..

lastiği takın ve lastiği indirmeden önce bir sıkın bijonları elinizle. sonra bir kıdım yere değdirin ve gene sıkın daha kuvvetlice. çünkü lastik tam yerdeyken zor sıkılacaktır SÜRTÜNMEDEN ÖTÜRÜ çünkü lastiği sıkarken lastik yere değdiğinden tam ileri gidemeyebilecektir. sonra ara daralığı için önemi yoktur, yere indirebilrisiniz son sıkma için..

dediğim gibi üstüne çıkmayın. bu arada ufak bir balyoz iyi olabilir çünkü bijon paslanmışsa çok iyi olacaktır. bu olabiliyormuş yani paslanma. mesela ben ranault ta böyle bir olay görmedim. renault 12 de özellikle..

bijonların yağlanmaması gerektiği söylenmektedir..

patlak lastiğinizi bir an önce yaptırın..

resimler geliyor birazdan dilerim :)..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder