27 Aralık 2012 Perşembe

hafif arabanın avantajları ve dezavantajları

  ağırlık çok önemlidir. mesela çemberde dönme hareketinde çemberin ağırlığının karesi kadar önemlidir,etkilidir. bu yüzden hafif cant çok önemlidir beygir artışında.. hızlanmada özellikle önemlidir..

hafif araba günlük kullanımda çok avantajlar sağlar. mesela iki kişisiniz ve araba bir sebebden çalışmadı ve itilmesi gerekiyor. 1000 kilo ağırlığı altındaki bir arabayı bir kişi rahatlıkla itip çalıştırabilir düz kontakla, diğeri direksiyonda. yani iki kişi..

hafifliğin bir avantajı da yakıttan tasarruftur. dolayısıyla ivmelenmede de çok yararı olur ivmelenmenin..

mclaren f1 yol versiyonu ilk tasarlanırken ağırlığa çok önem verdiler. bunu ayrı bir başlıkta yazayım ben ama burada şunu söyleyeyim. vidasından, egzosuna kadar titanyum yapıldı ve egzotik hafif malzemeler kullanıltı. amaç ağırlığı azaltmaktı. başarılıda oldular..

birde ağırlığız zemine kalın lastik veya ince lastik ile alakdır, .tarımı söz konusudur. bu farklı bir durum meydana getirir. ıslak zeminde kalın lastik ve düşük ağırlık iyi bir tutunma sağlamayabilir. özellikle yağışlı havalarda. buna dikkat etmek gerekir.. 


üstteki araç 2.dünya savaşından sonra meşhur olan jeep lerin 2000 yılı civarı moda olan yeni akım ''hummer''.



üstteki resimde 2.dünya savaşında hak eden bir üne kavuşan ve 4x4 lere genel jeep denilmesini sağlayan jeep markasının 2000 li yıllar civarı modeli.. daah lüks modelleri de vardır..


ağırlık arazi araçlarında dezavantaj zor bir off road da.. bir ara eskiden 1994 lerde lada niva dört çarpı dört arazi araçları, pek çok dört çeker in gidemediği yolları gidiyordu.. hafiftiler lada niva dört çarpı dörtler..



üstteki araç lada niva
ağırlık virajda yararlıdır. düzlükte yararsız..






üstteki model 2013-mercedes-benz gl-class

mesela mercedes te ağırlık kutuları vardır.. bunların hareketlileri de yapılmıştır.. elektronik sistem ağırlığın gerektiği karşı tarafa göndermmektedir kurşun ağırlığı..



üstteki resim : rus lada nivadan isim alan, chevrolet niva :)




üstte toyota nın land cruiser ı..


üstte, lüks seğmentte iyi bir yer tutan range rover modeli..

virajşarda dengeyi sağlamak için ağırlık merkezi ne kadar aşağıda olursa o kadar iyi olur. bı yüzden ağırlık konur ve ağırlık tabiki en aşağıdadır arabanın, aracın. genelde kurşun ağırlık kullanılır..

arabanın alt kısmının çelikten, üst kısmının aliminyum gibi hafif malzemeden yapılması gereklidir. tavanda carbon fibe mümkünse :).

aslında mümkünse çoğu yerde carbon fiber kullanılmalı ama ucuzlayınca daha yaygın olur..

resimleri ilerde ekleyeceğim inşallah :D


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum Gönder