tag:blogger.com,1999:blog-70009571808934739752024-02-02T09:05:08.085+03:00araba, otomobil, araç , 4x4 , lastik. şoför deneyimi, araba sürümü. teknik bilgiler :)Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/01804015076364946126noreply@blogger.comBlogger17125tag:blogger.com,1999:blog-7000957180893473975.post-57548524848882256722012-12-31T23:09:00.003+02:002012-12-31T23:09:36.162+02:00düz yol, kavşak, virajlar hangisinde daha çok kaza oranı olur?düz yolda sizce ilk başta düşününce daha az kaza olduğu düşünülecektir.. viraj arabanın savrulduğu yerdir ve tehlike içerir. kavşaklarda da sinyalizasyona uyulmadığı için kaza olabilir düşüncesi vardır..
evet hepsi doğru yani diğer yerlerde de kaza olur ama en çok şu anki istatistiklere göre düz yolda daha çok kaza oluşur. yüzde 75 ( % 75) oranında.
düz yollar daha çoktur, viraj ve kavşaklara Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/01804015076364946126noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-7000957180893473975.post-66773098445545497622012-12-29T23:59:00.000+02:002012-12-29T23:59:09.269+02:00sağa dönen aracın ve kavşakta aracın yol vermesi gerektiği ama üstümüze sürdüğü gerçeğisağa dönüş yapan araç bırak yol vermeyi, üzerimize sürüyor. insanın süperman olası geliyor. kıpırdamıyacan ve düşüncesiz sana çarpıp aracı hasar görecek :) :D..
bazen sağa dönüş yapan arkadan gelmesine rağmen hızlı geliyor. yahu bu ne trafik canavarlığıdır.. yayalara yol verelim lütfen. elbette iyi sürücüler var..
bilindiği üzere, sağa dönüş yapan araç, yayalara yol vermek zorundadır..
zaten Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/01804015076364946126noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-7000957180893473975.post-42065582306025832512012-12-29T19:14:00.002+02:002012-12-29T19:14:41.300+02:00200 km üstü giderken camı açmak, heyecan arayanlar yapsın. alman otobanlarında hızözellikle kardeşimin yaptığı eylemdir. heyecan isteyenler yapsın ama dikkatli olsun. şu da unutulmamalı, sonuçta hava üstünde giden bir cisim araba. lastiklerin içi de hava dolu ve altından hava geçiyor.
çok güvenilir değil yani bu hava olayından dolayı..
ha ne mi oluyormuş :), araba da yalpalanma ve ses..
tabi arabanın modeline göre farklılık gösterir. meşhur 1990 eski yerli arabalardan biri Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/01804015076364946126noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-7000957180893473975.post-84787747941497040892012-12-29T15:10:00.002+02:002012-12-31T18:56:16.985+02:00sabah arabayı çalıştırıken kaputta kedi olması. dikkat edin
bilinen bir olay ama bilmeyenler için yazalım :). ilk babamın başına gelmişti 1990 larda. renault 12 toros vardı. onun kaputuna girmiş. kaputa girmese bile lastikde falan durabiliyor keratalar. aşağıda resmi var :)..
efendim tatlı kedicikler araba kaputuna girebiliyor. çünkü orası soğuk günlerde sıcak ve kediler sıcağı severler bildiğiniz gibi :) :D ama bu kediler için kötü sonuçlanabilir. Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/01804015076364946126noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-7000957180893473975.post-20311072036965518442012-12-29T14:48:00.000+02:002012-12-29T15:07:12.152+02:00hidrolik veya elektronik direksiyon hassasiyeti.. araba alınırken diğer noktalardireksiyon her araçta farklıdır. bazı hidrolik direksiyonlar ilk hamleyi geç algılarlar. buna dikkat edin araba alırken..
bazıları o kadar oynaktır ki olumlu anlamda, araba kullanımını çok kolaylaştırır..
araba alırken diğer önemli nokta da kabin genişliği dir. mesela bazı arabalar geniştir ama ön konsoldan ortaya inen bölüm ayağa çarpar..
ön konsoldan ortaya inen kısım ayağa çok değdiğinden Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/01804015076364946126noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-7000957180893473975.post-73264103330555980972012-12-29T14:34:00.001+02:002012-12-29T14:34:33.129+02:00ilk yağmurlar ve ıslak, yağlı kaygan yol.ilk yağmurlar tehlikelidir . çünkü yolda toz, toprak vardır ve yağmurla çamurumsu olur ve mükemmel kayar araba..
üstelik birde arabalardan dökülen yağ vardır asfalt üzerinde.. uzun süre yağmur yağmuyorsa, yağan bu ilk yağmurlarda gezinmenizi önermem..
Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/01804015076364946126noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-7000957180893473975.post-76305214308689164142012-12-28T21:43:00.000+02:002012-12-29T14:11:18.328+02:00recep ivedik gibi arabadan kafayı dışarı çıkarmak çok tehlikelidirrecep ivedik kafayı arabadan çıkarıp araba sürüyordu. aslında bu çok tehlikelidir.
çok önceden de bu olay vardı yani kafayı dışarı çıkarıp araba sürmek ama denemeyin veya deneyecekseniz hızınız önce 10 km/saat olmalı ve güvenli bir yolda olmalısınız..
şimdi olay şu : kafayı çıkardığınızda bir an denge olayı kayboluyor ve direksiyon hakimiyeti kalmadığı gib o an, araba sağa sola yalpalamaya, Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/01804015076364946126noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-7000957180893473975.post-33172176168139211642012-12-28T21:34:00.002+02:002012-12-29T04:37:13.305+02:00araba paspası nemlenmesi, kauçuk araba paspası veya dokuma paspasaraba paspası kauçuk ise sorununuz var demektir, zira yıkamada veya yağışlı havalarda kauçuk paspasın altı nemlenecek ve buharlaşma olmayacaktır..
nemlendiği zaman kauçuk buharlaşmayı sağlamayacak ve bakteri üremesinden dolayı bir koku hasıl olabilecektir. bu yüzden dokuma araba paspası tercih edilmelidir..
dokuma paspasın bir kötülüğü tozu yutmasıdır ama günümüzde artık daha iyi süpürülüyor Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/01804015076364946126noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-7000957180893473975.post-76674978932639161412012-12-28T19:45:00.003+02:002012-12-31T23:10:31.736+02:00araba lastiği değişimi, pratik bilgiler
haha haha, araba lastiği değişimi zor bir şeydir aslında. şimdiden geçmiş olsun dilerim :). önceden hiç yapmamışsanız daha zordur..
üstteki kriko off road krikosu
mesela kriko her arabada farklıdır, çalışma mekanizması genelde. birde arabanın neresine takılacağı durumu vardır. arabanın altında yerini arar durursunuz :).. bu yüzden önceden deneme yapın kriko ile. helede akşam Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/01804015076364946126noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-7000957180893473975.post-16772752471452945452012-12-28T15:01:00.002+02:002012-12-31T23:10:13.388+02:00araba lastiği ilk aldığında test yapmak. hayati önemi var bence
araba lastiği denemesine daha önce değinmiştim. tekrar değineceğim. orada yazı hem küçük çıkmıştı :)..
benim başıma geldi yeni aldığımız lastik 60 km civarında sert fren yapınca, pütürleşti. lastiğin üst katmanı alt katmanı üzerine engebeli olarak kaydı. engebeli görünüyordu lastik. diğer lastiklerde bir sorun yoktu. sadece bir lastikte sorun vardı.. bu frenlemeden daha şiddetlilerine Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/01804015076364946126noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-7000957180893473975.post-14977364857080251762012-12-28T14:38:00.001+02:002012-12-31T23:12:55.009+02:00lastik hakkında önemli bilgi(ilk alındığında) ve son kullanma tarihi
alıntı: '' LASTİK ALIRKEN DİKKAT EDİN
ARKADAŞLAR FAYDALI OLDUĞUNU DÜŞÜNDÜĞÜM BU BİLGİYİ PAYLAŞIRSANIZ HERKESİN BİLGİSİ OLUR....
kırmızı ile çerçevelenmiş kısım'da 2704 27. hafta 2004 üretimi demek 2011-2012 üretimlerin son iki hanesi 11 ve 12 olmalı yani dış lastiklerin son kullanma tarihi var bunu unutmayın ve şaşırmayın.Siz siz olun özellikle büyük marketlerde ve lastik Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/01804015076364946126noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-7000957180893473975.post-87990666986080952312012-12-27T17:35:00.001+02:002012-12-28T22:24:22.330+02:00köy yolu ve tehlikeleri. geceleri lambasız traktörler, biçerdöverlerhatay da eğer traktör ve naylonda lamba yoksa, yolculukta arkaya araba eskortluk edecekmiş. bu gerekli. çünkü köy yollarında bu yüzden çok kaza olmuştur..
köy yollarında gece yolculuk yapmamak lazım çünkü güç görülen kenarda yol uçmaları olmaktadır bazı köy yollarında. çok paralanan mühendisler duydum. günahlarını almayayım ama o maaşla o kadar evi nasıl alıyorlar?
yolların bakımsız olması Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/01804015076364946126noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-7000957180893473975.post-73851062227173867082012-12-27T17:25:00.002+02:002012-12-28T22:24:22.321+02:00engeli teğet geçmek. refleks önemlidir şöförlükte
kardeşim :) :
refleks önemlidir. çok soğuk vücutta refleks azalacaktır. refleks azalmasına gıda yetersizliği sebep olabilir..
ana temel maddeler vardır. kuran da hadisler de de yazar bunlar maşallah :D . dengeli beslenmek lazım. dengeli vücut, araba sürüşümüzüde etkileyecektir..
yayalara yol vermekten çekinmeyelim lütfen.. hızlı gitmek her zaman marifet değildir.. Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/01804015076364946126noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-7000957180893473975.post-14807631960265212472012-12-27T15:34:00.000+02:002012-12-28T22:24:22.311+02:00hafif arabanın avantajları ve dezavantajları ağırlık çok önemlidir. mesela çemberde dönme hareketinde çemberin ağırlığının karesi kadar önemlidir,etkilidir. bu yüzden hafif cant çok önemlidir beygir artışında.. hızlanmada özellikle önemlidir..
hafif araba günlük kullanımda çok avantajlar sağlar. mesela iki kişisiniz ve araba bir sebebden çalışmadı ve itilmesi gerekiyor. 1000 kilo ağırlığı altındaki bir arabayı bir kişi rahatlıkla Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/01804015076364946126noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-7000957180893473975.post-68018188926041928162012-12-27T14:54:00.003+02:002012-12-28T22:24:22.319+02:00yoldan yolcu almak yoldan yolcu almayın bu dünya şartlarında. zaten eve gelen ben allah misafiri eskidenmiş, şimdi geçerli değil yani kendi evinde bakılmaz deniyor.. misafir ile otostopçuyu aynı kefeye koydum buradaki mantıkda..
yolcu almamak için size bir tüyo. mesela bir yerde yol kenarında durdunuz bir tesiste. teksiniz diyelim ve biri size yaklaşıp, siz tesisten arabanızla ayrılırken, ''benide şu Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/01804015076364946126noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-7000957180893473975.post-80542296359407414072012-12-27T12:51:00.000+02:002012-12-28T22:24:22.328+02:00araba yıkandıktan sonraki tehlikeleraraba yıkandıktan sonra lastik üzerindeki tozlar gitmektedir. yolda tozlu ise toz toza daha iyi çekim sağlayacağından bir tehlike sizi beklemektedir ve yıkanan soğuk lastikle. virajları dikkatli alın..
araba yıkamada bir sorunda eğer motor yıkanmışsa bir yerde istop edebileceğidir.. arabayı kaputu açık bir süre rolantide .çalıştırın araba yıkamacıda eğer motor yıkanmışsa veya almadan önce Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/01804015076364946126noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-7000957180893473975.post-69728446390758107512012-12-27T12:10:00.004+02:002012-12-31T23:08:08.685+02:00uzun mesafe yolculuğu ve uyku sorunu uzun yolda uykunuz geldiği zaman kenara çekip 1-2(eğer uzun süre uykusuzsanız 2 saatten fazla) saatte olsa size yetecektir. ben24 saat uykusuzluktan sonra uyumuştum ve bir 7*8 saatlik dinçlik kazandım. bir 24 saat daha giderdim. eve gittim çok uzun süre uyudum :).
bakın size DAHA ÖNEMLİ BİR ŞEY ANLATACAĞIM. gözleriniz bir, iki kapanmadan sonra engellenemez şekilde kapanmaya Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/01804015076364946126noreply@blogger.com0